|
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
KLASY I - III |
|
|
Konkurs plastyczny "Bezpiecznie nad
wodą" |
W dniu 8 czerwca 2017
roku w grupie klas I-III odbył się szkolny
konkurs plastyczny pod hasłem:
„Bezpiecznie nad wodą"
W konkursie wzięło
udział 15 reprezentantów z klas młodszych.
Uczniowie malowali prace farbami plakatowymi,
mieli za zadanie przedstawić bezpieczne
zachowania oraz zagrożenia z jakimi mogą się
spotkać podczas nadchodzących wakacji.
Prace konkursowe oceniła
komisja składająca się z nauczycieli i reprezentacji
uczniów szkoły. Wykonane prace okazały się
różnorodne, zostały zaprezentowane na korytarzu
szkolnym wraz z wystawą tematyczna "Bezpieczna
woda".
WYNIKI
KONKURSU
W GRUPIE
KLAS I
1
|
Hania Walczak |
1 B |
2
|
Lena Pawusz |
1 C |
3
|
Sandra Stolecka |
1 A |
W GRUPIE
KLAS II
1
|
Amelia Kuras |
2 E |
2
|
Wiktoria Rychlicka |
2 A |
3
|
Marta Czenczek |
2 H |
W GRUPIE
KLAS III
1
|
Daria Ksiondz |
3 C |
2
|
Zuzanna Twardoch |
3 B |
3
|
Oliwia Urbaniak |
3 A |
A oto prace plastyczne wykonane przez uczniów:
SERDECZNIE GRATULUJEMY!
Opracowała: mgr
Alina Frąckowiak |
NIEZWYKŁY GOŚĆ Z HISZPANII |
Dnia 17.05.2017r. gościliśmy w
naszej szkole nauczycielkę z Hiszpanii, panią
Nieves. Klasa 1 a integracyjna przygotowała dla
gościa zajęcia otwarte na temat znaczenia wody
dla ludzi, roślin i zwierząt. Pani Nieves
okazała się bardzo sympatyczną osobą, z
zainteresowaniem obserwowała działania uczniów i
podziwiała ich prace plastyczne. Dzieci z
serdecznością przyjęły miłego gościa i próbowały
nawiązać kontakt rozmawiając w języku
angielskim. Na koniec spotkania zrobiliśmy
wspólne zdjęcie.
mgr Alina Frąckowiak |
WIZYTA PRZEDSZKOLAKÓW W KLASIE INTEGRACYJNEJ |
Dnia 22.05.2017r. mury naszej
szkoły odwiedziły dzieci z Miejskiego
Przedszkola Nr 59 wraz z wychowawczyniami. Mili
goście uczestniczyli w zajęciach otwartych klasy
1a integracyjnej. Dzieci z przedszkola wraz ze
swoimi starszymi kolegami i koleżankami
rozwiązywali zagadki o wiośnie, poznawali
zwierzęta i rośliny żyjące na łące, wspólnie w
grupach wykonali prace plastyczne, na których
przedstawili: żabki, motyle, kwiaty i bociany.
Na zakończenie spotkania dzieci wzajemnie
obdarowały się drobnymi upominkami.
Dla przedszkolaków wizyta w
naszej szkole była zapewne przeżyciem, ponieważ
niektóre dzieci po raz pierwszy przekroczyły
próg naszej szkoły. Spotkanie to miało na celu
adaptację i integrację przedszkolaków ze szkołą,
jako przyszłych uczniów klas pierwszych.
Dziękujemy Wam bardzo za wizytę.
Zapraszamy do naszej szkoły !
mgr Alina Frąckowiak |
WYNIKI KONKURSU INFORMATYCZNEGO DLA KLAS I-III
"WIOSENNA ŁĄKA"- 2017 |
Uczniowie
klas I-III, kolejny raz uczestniczyli w
eliminacjach do międzyszkolnego konkursu
informatycznego pod hasłem "Wiosenna łąka".
Wykonując zadanie konkursowe wykazali się
znajomością narzędzi programu graficznego MS
Paint.
A oto wyniki rywalizacji na szczeblu szkoły:
-
I miejsce:
Matylda Wolny kl. 2b
-
II miejsce:
Natalia Dąbrowska kl. 2c
-
III miejsce:
Maja Kiełek kl. 2c
-
Wyróżnienie:
Mateusz Stodułka kl. 2c
Prace laureatów zostały zakwalifikowane do
udziału w konkursie międzyszkolnym.
Gratulujemy laureatom i dziękujemy uczestnikom
za udział w konkursie.
mgr Alina Frąckowiak |
Klasy integracyjne w Osikowej Dolinie |
28 kwietnia 2017 r. klasy
integracyjne 1a i 1b wybrały się na wycieczkę do
"Osikowej Doliny" w Koziegłowach.
"Osikowa Dolina” to niezwykłe
miejsce, słynie z polskiej tradycji ręcznego
tworzenia przedmiotów z naturalnych wiórków drewna
osikowego.
Dzieci wzięły udział w warsztatach plastycznych, w
czasie których poznały technikę wytwarzania
przedmiotów z naturalnych wiórków drewna osikowego.
Pod czujnym okiem instruktorów własnoręcznie
wykonały upominki dla najbliższych: serduszko i
koszyczek.
Uczestnicy wycieczki mieli dodatkowo
możliwość samodzielnego wypróbowania strugania
wiórów z drzewa osikowego. Dzieci podziwiały
wystawione wyroby: piękne kwiaty, kapelusze, maty,
zabawki oraz lampy- wszystko wykonane z drewna
osikowego. Na zakończenie posiliły się i ze smakiem
zjadły upieczone kiełbaski.
Wycieczka wzbudziła dużo radości, a
efekty pracy dały dzieciom wiele satysfakcji.
Opracowanie: mgr Alina Frąckowiak |
WSPOMNIENIA Z AKCJI LATO W MIEŚCIE - 2016 |
W ramach akcji
LATO
W MIEŚCIE w dniach od 27 czerwca do 1
lipca 2016 roku, na terenie SP 51 odbyły się dwa
turnusy zajęć dla dzieci z naszej szkoły.
W akcji uczestniczyły cztery grupy dzieci z klas
I-III, które zaangażowały się w różnorodne
aktywności: zajęcia plastyczno- techniczne,
sportowe, poznawcze, muzyczne, integracyjne i
komputerowe. Efekty pracy uczestników zajęć były
prezentowane w salach i na gazetkach szkolnych.
Na zakończenie dzieci biorące udział w akcji
otrzymały pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.
Zapraszamy od oglądania
galerii zdjęć prezentującej efekty pracy dzieci.
Zajęcia z dziećmi prowadziły nauczycielki SP
51:
mgr Maria Pawłowska, mgr Beata Korejwo i
mgr Alina Frąckowiak.
|
IDEA INTEGRACJI |
Integracja jako nowa forma edukacji, jest ciągle
otwartym wyzwaniem dla nauczycieli, dzieci i ich rodziców.
Musimy wszyscy pamiętać, że każda istota ludzka jest na swój
sposób utalentowana i niepowtarzalna, a udziałem wszystkich jest
to samo człowieczeństwo.
W naszej szkole od roku szkolnego 1997/1998
funkcjonują klasy integracyjne. Stworzono w nich warunki do
nauczania i wychowania dzieci zdrowych i dzieci o specjalnych
potrzebach edukacyjnych. |
KLASY INTEGRACYJNE TO: |
-
nauka wrażliwości i wzajemnej akceptacji,
-
uczenia się i współdziałania w grupie, a nie rywalizacji,
-
wspieranie uczniów szczególnie uzdolnionych,
-
kształcenie kreatywności,
-
wspomaganie i wdrażanie do samodzielności oraz prawidłowego
funkcjonowania w dorosłym życiu.
|
Kształcenie integracyjne wspomaga
wykwalifikowana kadra specjalistów: |
-
nauczyciele wspomagający proces kształcenia specjalnego,
-
psycholog,
-
pedagog,
-
logopeda,
-
neurologopeda,
-
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej,
-
nauczyciel rewalidacji indywidualnej,
-
pielęgniarka szkolna.
|
Organizacja klasy integracyjnej: |
-
Klasa liczy 15 - 20 uczniów ( w tym 3 – 5 uczniów o
specjalnych potrzebach edukacyjnych).
-
W
klasie pracuje 2 nauczycieli posiadających specjalistyczne
przygotowanie.
-
Uczymy w oparciu o tę samą podstawę programową kształcenia
ogólnego jak pozostałe klasy.
-
Program nauczania jest wzbogacony o innowacje pedagogiczne.
-
Na
lekcjach pracujemy metodami aktywnymi ( drama, burza mózgów,
śnieżna kula).
-
Realizujemy programy:
- integrujące zespół klasowy,
- uczące akceptacji dla odmienności,
- przeciwdziałające agresji.
|
INTEGRACJA |
-
Uczy pozytywnego myślenia.
-
Daje poczucie bezpieczeństwa.
-
Uwzględnia właściwości temperamentu i wytrwałości w
działaniu.
-
Nie
dzieli uczniów na dobrych i złych.
-
Dostrzega w każdym dziecku nawet drobne zdolności i rozwija
je.
-
Uczy przezwyciężać trudności, pomaga dzieciom w ich
indywidualnych zmaganiach.
-
Stwarza warunki do twórczego myślenia.
-
Kieruje się sercem, a nie przepisami, jednocześnie
zachowując dyscyplinę w konkretnych działaniach
-
zaplanowanych wspólnie.
-
Odwołuje się do drogi nabywania kompetencji, stylu myślenia
i działania.
-
Blisko współpracuje z rodzicami, konsultuje z nimi programy
nauczania.
-
Uwzględnia “miejsce” w rozwoju dziecka, czyli jak daleko
jest ono względem wymagań edukacyjnych.
-
Kieruje się zasadą wiary w możliwości dziecka.
|
|