Informacje publiczne, które nie zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej, można uzyskać na ustny lub pisemny wniosek osoby zainteresowanej złożony u Dyrektora Przedszkola. Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, czyli niezależnie działający serwis internetowy składający się z systemu stron w sieci informatycznej, na których zostaje udostępniona informacja publiczna. Uruchomienie Biuletynu Informacji Publicznej było i jest niezbędne dla funkcjonowania ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198). Ustawie muszą się podporządkować władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne. Wspomniana ustawa nakazuje organom władzy państwowej i innym podmiotom udostępniać każdą informację o sprawach publicznych.
Wyjątek stanowią informacje podlegające ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu również ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa. Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następują w drodze decyzji, do której stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni. Dostęp do informacji publicznej przysługuje każdemu. Od osoby, która domaga się takiej informacji, nie wolno żądać wykazania, że ma ona w tym interes prawny lub faktyczny. Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:
Wniosku o udostępnienie informacji publicznej nie trzeba uzasadniać. Jeżeli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie musi składać wniosku pisemnego.
Ustawa z dnia 25 lutego 2016r. (Dz.U. z 2018r. poz. 1243 z późn.zm.) o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego w myśl artykułu 1 określa zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, podmioty, które udostępniają lub przekazują te informacje, warunki ponownego wykorzystywania oraz zasady ustalania opłat za ponowne wykorzystywanie.