02.04 - ŚWIATOWY DZIEŃ AUTYZMU

ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

ZDALNE KONSULTACJE

Drodzy Rodzice zapraszamy na konsultacje zdalne z radą pedagogiczną Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 13. Harmonogram konsultacji znajduje się w zakładce Rodzice - Zdalne konsultacje (więcej...).

ŚWIETLICOWY CZASOUMILACZ - CZĘŚĆ 3

Przesyłamy dla Państwa kolejny plik z aktywnościami proponowanymi przez pracowników świetlic szkolnych. To kolejne propozycje na aktywne spędzenie czasu wolnego.

Pobierz załącznik 3 (świetlicowy czasoumilacz)

Pracownicy świetlic szkolnych

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI

Organizację kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, jak również organizację dowozu z miejsca zamieszkania do placówek oświatowych oraz zwrot kosztów przewozu w mieście Katowice określa:

Zarządzenie nr 850/2020 Prezydenta Miasta Katowice w sprawie określenia zasad organizacji kształcenia, dowozu z miejsca zamieszkania do placówek oświatowych oraz zwrotu kosztów przewozu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz ich rodziców w mieście Katowice:

https://bip.katowice.eu/Ogloszenia/Zarzadzenia/zarzadzeniaSzczegoly.aspx?id=11571&menu=620

Aby dziecko kontynuowało kształcenie specjalne, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, poradnia psychologiczno-pedagogiczna musi wydać nowe orzeczenie - na okres I etapu edukacji / edukacji w szkole podstawowej lub na 1 rok szkolny.


Kształcenie specjalne jest realizowane na wniosek rodzica złożony w Wydziale Edukacji i Sportu, wówczas wydawane jest skierowanie. Nabór elektroniczny do szkół podstawowych (również tych z oddziałami integracyjnymi) jest naborem dla ubiegających się na miejsca dla dzieci bez orzeczeń, nie uwzględnia on miejsc dla dzieci z orzeczeniami.

Dzieci niezamieszkałe na terenie miasta Katowice, muszą ubiegać się o skierowanie w urzędzie gminy/starostwie powiatu właściwych dla miejscowości jaką zamieszkują.

Wniosek o skierowanie do kształcenia specjalnego

PRÓBNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY

Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz okręgowe komisje egzaminacyjne w dniach od 30 marca do 1 kwietnia 2020 r. udostępnią materiały do przeprowadzenia próbnego egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki oraz języka obcego.

W związku z tym, że w naszej szkole przeprowadzono już egzaminy próbne dla ósmoklasistów, przystąpienie do próbnego egzaminu ósmoklasisty proponowanego przez CKE jest dobrowolne. Uczniowie, którzy zdecydują się sprawdzić swoje umiejętności, otrzymają dodatkową ocenę z danego przedmiotu.

Arkusze egzaminacyjne zostanę opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl) oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych w następujących terminach:

  • 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski
  • 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka
  • 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – języki obce nowożytne.

Jeżeli uczeń nie ma w domu dostępu do internetu, będzie mógł skorzystać z wydrukowanych materiałów przygotowanych w szkole i pozostawionych w skrzynce odbiorczej (do odebrania przez rodziców).

Uczniowie rozwiązują zadania w domu w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie, zapisując swoje rozwiązania :

  • w odrębnie stworzonym pliku w Wordzie, numerując kolejno rozwiązywane zadania i odsyłając na adres e- mail nauczyciela przedmiotu;
  • na wydruku odebranym ze szkoły– w przypadku uczniów, którzy nie posiadają komputera (rodzice odnoszą wypełnione arkusze do szkoły i pozostawiają w skrzynce odbiorczej);
  • korzystając z „zeszytu rozwiązań”, który będzie zamieszczony na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie – po wydrukowaniu).

Szczegółowe informacje o egzaminie ósmoklasisty dostępne są na stronach internetowych CKE (www.cke.gov.pl) oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych. Uczniowie i rodzice mogą z tych stron nieodpłatnie pobrać:

  • informatory o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów;
  • przykładowe arkusze egzaminacyjne z poszczególnych przedmiotów;
  • arkusze pierwszego próbnego egzaminu ósmoklasisty;
  • arkusze egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w 2019 r.;
  • osiem zestawów zadań, zawierających wskazówki oraz szczegółowe wyjaśnienia rozwiązań zadań i przykładowe realizacje odpowiedzi w zadaniach otwartych;
  • filmy o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów.

LIST DO RODZICÓW

Szanowni Rodzice,

sytuacja w  której obecnie funkcjonujemy, my dorośli i nasze dzieci, jest niewątpliwie sytuacją w której pojawiać się mogą różnego rodzaju wątpliwości i pytania. Niektóre z nich dotyczą lęków i obaw związanych z tym, co dziecko słyszy, czasami obserwuje w najbliższym otoczeniu i środkach masowego przekazu. Niektóre wyrazy, sformułowania, programy , reportaże mogą być dla naszych dzieci niezrozumiałe. Mogą powodować pojawianie się trudnych pytań na które często nie ma odpowiedzi. Warto zadbać o to, aby dziecko nie było narażone na natłok informacji o negatywnym brzmieniu. Rodzicu, jeżeli Twoje dzieci o coś pyta, staraj się odpowiedzieć mu zgodnie z prawdą i swoją wiedzą. Może też zdarzy się i tak, że nie będziecie Państwo potrafili udzielić odpowiedzi na nurtujące Wasze pociechę pytania. Wtedy również warto o tym powiedzieć, przecież jest to sytuacja nieznana dla nas wszystkich i naturalne jest że nie znamy odpowiedzi na wiele pojawiających się pytań. W sytuacjach, kiedy widzimy, że naszemu dziecku jest przykro, martwi się- najlepiej zapytać dlaczego i czy możemy mu pomóc? Powiedzmy dziecku, że zawsze może liczyć na nasze wsparcie i pomoc. Ten trudny dla nas wszystkich czas, może zacieśnić nasze relacje z dziećmi. Zapewnijmy dziecko, że może porozmawiać z kolegami, koleżankami, nauczycielem. Podpowiedzcie mu w jaki sposób może to zrobić. Powiedzmy naszym dzieciom, że to normalne, że zaistniała sytuacja niepokoi je i rozumiecie jego emocje. Są przecież emocje łatwiejsze i trudniejsze w przeżywaniu ale żadna z tych emocji nie jest zła.  W razie potrzeby, w każdej chwili możecie Państwo umówić dziecko na rozmowę ze specjalistą. Warto również skierować myślenie pociechy na to co można wspólnie zrobić i na co mamy wpływ. Porozmawiajcie o tym co będziecie robić jak obecna sytuacja się zmieni. Życzymy dużo zdrowia i wszystkiego co tylko najlepsze.

Pozdrawiamy Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH PODCZAS PRACY ZDALNEJ